Zasady korzystania z transportu, załadunku, rozładunku oraz wydawania towaru w firmie CCB IMPORTEX
- Firma świadczy usługę Transportu zakupionego u niej towaru odpłatnie. Stawka za transport uzależniona jest od tonażu zakupionego towaru. Do dyspozycji klientów są auta o gabarytach do 1,5 t ( BUS), do 8 ton (DAF) oraz do 24 ton (TIR). Koszt transportu każdorazowo ustalany jest przez klienta ze sprzedawcą przed wykonaniem usługi.
- W przypadku transportu towaru pojazdami DAF, TIR w cenę usługi wliczony jest koszt rozładunku dźwigiem.
- W przypadku transportu towaru pojazdem BUS w cenę wliczony jest tylko transport na docelowe miejsce bez rozładunku i wniesienia. Przed transportem kierowca dzwoni i informuje klienta o wyruszeniu z dostawą. Klient musi zapewnić osoby do rozładunku, oczywiście kierowca też pomoże jednak samodzielny rozładunek przez kierowcę jest płatny - 50 zł/pal i musi być wcześniej ustalony. Możliwe jest również wykupienie usługi wniesienia – jej koszt to 100 zł. Jednak informacja o chęci wykupienia takiej usługi musi być zgłoszona wcześniej do sklepu oraz potwierdzona przez sprzedawcę. Klient musi również podać kilka dodatkowych informacji koniecznych do określenia możliwości świadczenia takiej usługi, tj. dostępności windy, liczby pięter niezbędnych do pokonania w celu wniesienia towaru, odległości miejsca parkingowego od wejścia do budynku, która nie może być większa niż 10m
- Klient zamawiający towar z usługą transportu musi podać następujące informacje:
- Imię i nazwisko, telefon kontaktowy, dane osoby upoważnionej do odbioru towaru
- Adres pod który ma być dostarczony towar
- Preferowaną datę i przedział czasowy dostawy towaru
- Aby usługa mogła być wykonana klient zobowiązany jest zapewnić miejsce umożliwiające rozładunek
- Klient potwierdza odbiór towaru poprzez podpisanie listu przewozowego oraz dokumentu magazynowego.
- Przed odebraniem towaru Odbiorca powinien sprawdzić czy opakowanie towaru nie jest uszkodzone i czy towar jest zgodny pod względem jakościowymi ilościowym z zamówieniem. Wszelkie uszkodzenia mechaniczne powinny być sprawdzone przy kierowcy, a w wypadku braku takiej możliwości najpóźniej w przeciągu 24 h od dostawy towaru. Po upływie tego okresu uszkodzenia mechaniczne towaru nie podlegają reklamacji.
- W przypadku braku odpowiedniego dojazdu do klienta, podania nie prawidłowych informacji dotyczących miejsca rozładunku, lub gdy rozładunek we wskazanym miejscu może doprowadzić do uszkodzenia towaru lub pojazdu, kierowca ma prawo odmówić rozładunku, a koszty transportu poniesione przez klienta nie podlegają zwrotowi.
- Jeżeli dostawa towaru pod wskazany adres będzie wymagała dodatkowej pracy kierowcy, np. przeładunku, oczekiwanie na klienta powyżej 20 minut itp, klient będzie musiał pokryć związane z tym koszty, np koszt przeładunku - 50 zł/paleta
Klient korzystając z usługi transportu pojazdem TIR musi zapewnić mu odpowiedni dojazd, miejsce rozładunku oraz możliwość zawrócenia się lub bezpiecznego wyjazdu z budowy.